חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 משקאות אלכוהוליים שאתם חייבים לטעום לפחות פעם אחת

לאורך ההיסטוריה, משקאות אלכוהולים תפסו חלק נכבד בחיים, וכיום אפילו יותר. בין אם זה ביציאה למועדון, בשילוב עם ארוחה או סתם בישיבה עם חברים על בירה.

תקופת הקורונה גרמה לנו להבין שבמרחק לחיצה אפשר להזמין הכול עד לפתח הבית, אפילו משקאות אלכוהולים – מי היה מתאר לפני הקורונה שיהיה שאפשר להזמין גראפה באינטרנט? במאמר הבא נרכז עבורכם את חמשת משקאות האלכוהול שאתם חייבים לטעום לפחות פעם אחת כדי להבין במה מדובר. אז נמזוג כוסית ונתחיל.

אמור לי מה המשקה שלך ואומר לך מי אתה

אבסינת

כמות אלכוהול משתנה בהתאם לארץ היצור, באבסינת תוצרת צרפת יש 65% אלכוהול, באבסינת תוצרת שוויץ יש 75% אלכוהול. אבסינת מורכב מתמצית של עלי לענה ומספר נוסף של עשבי טיבול כמו אניס, שומר וקמומיל. בנוסף, ניתן להכינו גם על ידי אזוב, מליסה וכוכב אניס. האבסינת קיבל את הכינוי la Fée Verte שפירושו הפיה הירוקה בגלל ההשפעות הנרקוטיות שמתלוות אליו. האבסינת הופיע במאה ה-18 בשוויץ, ובתחילת המאה ה-20 נאסר למכירה וירד מהמדפים באירופה וארה"ב. בסופה של המאה ה-20 חזר לחוק ואושר למכירה, אך עם פיקוח ושליטה כדי שלא יגרום למשתמשים להזיות.

קוקורוקו

מיוצר בבוליביה ובעל 96% אלכוהול ולכן הוא המשקה האלכוהולי החזק ביותר בעולם. משקה זה עשוי מקנה סוכר ולרוב נעשה כתוצרת ביתית. הדרך הפופולרית ביותר לשתיית המשקה הוא למהול אותו בתה קר או בתור תוספת לקוקטייל. לקוקורוקו אח תיאום הדומה לו בטעמיו, אך שונה בדרך הייצור ובחומר הגלם. משקה ה-Everclear עשוי מחיטה ומיוצר בתנאים תעשייתיים. מהסיבה שקשה לייצר את הקוקורוקו בתנאים תעשייתיים, יצרו משקה הדומה לו בטעמיו והשפעתיו כדי לשווקו בעולם בצורה נוחה.

 

 

וויסקי  Bruichladdich X4 Quadrupled

מיוצר בסקוטלנד ובעל 92% אלכוהול. הוויסקי הזה מבוסס על שיטה מהמאה ה-17 של זיקוק מרובע. תהליך הזיקוק הוא התהליך שמרכז את אדי האלכוהול מהמשקה הנוזלי. כך שאם יש לנו משקה עם 13 אחוזי אלכוהול. לאחר זיקוק הוא יגיע בערך ל-20 אחוזים. אם נעשה 4 פעמים את תהליך הזיקוק, נגיע לרמת אלכוהול גבוה למדי. המשקה מוגדר כמשקה הסינגל מאלט (וויסקי המורכב מחומר גלם אחד ולא מבלנד) החריף ביותר שמיוצר. הוא מיושן בחביות אלון על מנת להעשיר את הטעם. חשיפה של ה-BBC גילתה שהמשקה יכול להניע מכוניות ספורט ולהגיע למהירות גבוהה.

פינסר שנגחאי סטרנגת'

מיוצר בסקוטלנד ובעל 88.8% אלכוהול. לראשונה המשקה נועד לשמש כתרכיז, ובבקבוק ישנם כ-65 שוטים לעומת 26 בבקבוקי אלכוהול אחרים. המשקה מורכב מפרחי הסמבוק המעניקים טעמים צמחיים. בנוסף, יש בו גדילן מצוי הנותן את המתיקות המעודנת, והחיטה שמעניקה למשקה את המרקם הקרמי וטעם עדין של וניל. הסמבוק והגדילן משמשים ברפואה הסינית כמרפאים של בעיות בכבד, כך שמשקה זה משלב פגיעה בכבד וריפוי שלו.

צ 'רטרוז

מיוצר בצרפת ובעל 55% אלכוהול. הליקר הזה המיוצר מלמעלה מ-130 צמחי מרפא, ומופק מאותו מתכון ראשוני השייך למרשל אסטר, ועם היסטוריה בעלת למעלה מ-300 שנה. המשקה מיוצר על ידי נזירים בצרפת ועשבי התיבול נשמרים במנזר "לה גרנדה שארטרוז". לאחר הזיקוק, המשקה מועבר "להתבגר" בחביות עץ אלון צרפתי והוא מתיישן במרתף המשקאות הגדול בעולם. משקה הצ'ארטוז נוצר לראשונה ב-1605 וקיבל את השם "סם חיים לאריכות ימים".

הגיע הזמן להרים לחיים!

לאחר שגילינו מספר משקאות חדשים ומעניינים, והחשק שלנו למשקה חריף וצונן מדגדג לנו בגרון, כעת נוכל לדעת מה יהיה הבקבוק הבא שנקנה לאירוע הקרוב או סתם לישיבה עם החברים.

מאמרים

אוכל ביתי ישראלי

נגישות