בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה יותר ויותר ישראלים בוחרים להקים עסק עצמאי המתמחה בתחום הקייטרינג, בשל ההבנה כי מדובר בתחום מבוקש הנמצא במגמת צמיחה, בתנאי כי אכן פועלים לטובת ייעול המתבצע באופן עקבי. למעשה, אם אתם בעצמכם מפעילים קייטרינג מהבית ומרגישים שאתם נדרשים "לכבות שרפות" או לחילופין רוצים להגדיל את נפח הפעילות, בחרנו להציג את כל הטיפים לייעול העסק, מפי היועץ העסקי יוסי שינובר.
בנייה של תוכנית עסקית
על מנת לייעל את הפעילות העסקית צריך קודם כל להשתמש בכלי משמעותי – תוכנית עסקית. למעשה תוכנית עסקית נועדה להגדיר את המטרות של בית העסק גם בטווח הקצר וגם ברחוק לצד תיעדוף של משימות ואפשרויות צמיחה. יוסי שינובר שהינו יועץ עסקי מומחה ובעל ניסיון של שנים רבות בענף מסביר כי בשביל להקים וליישם תוכנית עסקית מוצלחת, רצוי לתאם פגישה עם יועץ בעל ניסיון המתמחה בתחום של עסקים קטנים, מתוך הבנה כי רק כך ניתן יהיה להתאים את התוכנית לצרכים הנדרשים שלכם ותוך שימת דגש על ביקורת מצד היועץ, לטובת יישום בפועל.
האצלת סמכויות
ניהול נכון של עסק חייב להיות מבוסס על האצלת סמכויות. אם אתם מנהלים את העסק כאיש אחד ואחראיים גם על הבישול, גבייה מלקוחות, שיווק, פרסום ועוד, רצוי לעצור לרגע ולחשוב כיצד אתם יכולים להאציל סמכות – החל מגיוס של עובדים חדשים ועד קידום של עובד קיים, בהתאם לפיתוח של כישורים שנועד להגביר את הפרודוקטיביות. יוסי שינובר מציין כי החלטה לגבי קידום של עובד צריכה להתבצע בהתאם לצרכים הנדרשים של העסק, ולא על בסיס רגשי.
תמחור נכון
לתמחור של העסק יש השפעה ישירה על גובה ההכנסות. תמחור נכון הוא הבסיס לעסק מצליח, ועל כן החלטה האם להעלות מחירים צריכה להתבצע בהתאם לחקר שוק מקיף בנוגע לטווח המחירים הממוצע של המתחרים שלכם, לצד בדיקת עלויות חומרי הגלם וזמן העבודה שיניב לכם בסופו של דבר את היכולת לקבוע את התמחור הנכון שיניב לכם את היכולת לגדול ואף ליצור תזרים יציב, לאורך זמן.
מיתוג העסק
השקעה בתהליך של מיתוג העסק היא בעלת השפעה לטווח הקצר ולטווח הרחוק. הסיבה לכך נובעת מתוך הבנה כי מותגים הפכו לחלק בלתי נפרד מהאישיות של בית העסק. בשביל להעניק ללקוחות שלכם ידיעה ברורה כי הם יודעים היכן הם משקיעים את הכסף שלהם. מאחר ואין שני ליצירה של רושם ראשוני, מומלץ לעבוד עם גרפיקאי מומחה לטובת שדרוג המיתוג של בית העסק שלכם ותוך שימת דגש על בידול וחיבור עמוק של הלקוחות, כך שהם יהפכו מלקוחות פוטנציאלים ללקוחות קבועים.
השקעה בקידום העסק ברשתות החברתיות
לרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק יש השפעה דרמטית על היכולת של בעלי עסקים לנצל את הפלטפורמה הדיגיטלית לטובת הגדלת החשיפה לקהלי יעד ואף למיצוב ומיתוג שישפיע על היכולת שלכם כבעלי העסק להתגבר על התחרות. על כן, רצוי להשקיע בקידום העסק ברשתות דרך חברה המתמחה בתחום ואשר יכולה לסייע לכם לקדם קמפיינים ממומנים או אורגניים, באמצעות כלים מתקדמים ותוך ניטור מוקפד של הנתונים.
לסיכום
לקידום של תהליך המתבצע מתוך מטרה להתייעל יש חשיבות גם בעבור עסק חדש ובוודאי בעבור עסקים ותיקים. זה הזמן לקרוא היטב את הסקירה וליישם אותה בפועל, לטובת ניהול אפקטיבי שיניב לכם את היכולת לגדול, במקום להרגיש שאתם צועדים במקום.